duminică, 26 iunie 2011

Un pas pe loc.... Filozofia

        Am vorbit pana acum despre noi, convenind ca suntem DEMIURGI ai lumii noastre, creatori ai vietii noastre, lucru perfect adevarat dar, exista mereu un dar, exista o problema in toate astea si anume filozofia dupa care creem si traim. Desi va fi o filozofie PERSONALA, ea NU ARE CUM FI NOUA, intrucat curentele filozofice SUNT deja stabilite, unele de milenii, ceea ce urmeaza sa faceti fiind doar o ASUMARE a unori valori, cai si tendinte. Desi pare o munca de Sisif, nu este deloc asa pentru ca exact noile valori gasite de voi in sistemul de valori limiteaza SEVER numarul de filozofii care vi se potrivesc. Ramane numai sa va asumati acele percepte filozofice care va satisfac, netinand cont de sursa lor, alcatuindu-va PROPRIA FILOZOFIE.
        Pentru a clarifica posibilele lacune din explicatia de mai sus, va voi spune cum am facut eu...nu ca pe o cale de urmat ci ca pe o filiera prin care puteti face acelas lucru. Dati-mi voie sa repet aici ca fiecare e dator sa isi gaseasca propria cale si ca exemplificarile mele nu sunt menite decat sa va demonstrez ca se poate.
        Cum probabil ca va amintiti, eu L-am descoperit pe Dumnezeu cautand sa-l neg, fiind inca influentat la vremea aceea de religie. Rezultatul a fost ca NEGAND RELIGIA am descoperit CREDINTA. In vremurile cand parcurgeam religii in cautarea inadverdentelor care sa-mi intareasca convingerile atee, am traversat CALEA(Tao) si drumul ascezei lui Budha, am poposit in shintoism si am inghetat aproape 2 ani in Confucius, pierdut in revelatiile gandirii acelui filozof. Trimis mereu INAPOI catre BAZELE GANDIRII, am esuat in gandirea druida, gata sa renunt, convins ca NU EXISTA CALE inapoi, ca mintea clara inseamna singuratate. M-au salvat Eliade, Tutea si Ghandi ca si cateva lucrari ale lui Mandela care mi-au oferit EXEMPLE de existenta superioara intr-un mediu OSTIL. Nu am luat operele lor, gandirea lor, in totalitate ci numai elementele care satisfaceau valorile mele, felul de viata pe care il doream pentru mine. Filozofia MEA este o "licenta poetica" intre nonactiunea lui Ghandi si calatoria interioara a lui Budha, pe care am altoit cu succes idei din Tao, din Dadaism si filozofia minimal-naturala a druizilor, totul frumos imbracat in Credinta lui Tutea(scutita de crestinismul pangaritor) si LUMINA lui Eliade. Aceasta a fost calea mea, dar sunt convins ca, atata vreme cat sistemul de valori este CORECT nu va puteti rataci... veti ajunge inerent la BINE.

4 comentarii:

  1. Desi exista in ceea ce expui ,un amalgam de filozofii,de altfel bine conturate ,aplicabile si aplicate dupa stiinta renumitelor personalitati enuntate,personal ,imi dai o lectie de viata mai dura decat ceea ce am atins pana acum( ce m-ai atentionat!!)....nu ne vom ratci in lumea asta daca avem CREDINTA si daca ne pozitionam intr-un sistem de valori corect.Cata dreptate ai avut Cristi si iti multumesc ca te-am cunoscut prietene...

    RăspundețiȘtergere
  2. Elena, exista un sambure de adevar in TOATE religiile si in toate filozofiile. Din acate, nici macar Budha nu a fost omnistient...are si el parti intunecate PE DRUMUL LUI...asa cum avem cu totii. Totul in viata asta depinde DE TINE, si nu depinde decat de tine sa te pui in ipostaza avantajoasa DE A STI CE VREI. Daca iti vei gasi timp sa urmaresti ce ami apare aici.... poate iti va fi mai usor

    RăspundețiȘtergere
  3. Crist ,EU STIU CE VREAU de ani de zile si fara lipsa de modestie,zic ca mi-am atins obiectivele operationale ,dar....sper sa mai am timp in a mai invata (sant un constant autodidact)si din moment ce am ajuns AICI,pe blogul tau,citind o particica doar,crede-ma ca voi fi prezenta .Spuneai candva ca multi au fugit....da ,pentru ca filozofia vietii este grea de citit,se digera anevoios pildele date de altii,dar eu voi fi un constiincios cititor si voi incerca sa-mi completez golurile ce timpul nu mi le-a permis sa le astup.

    RăspundețiȘtergere
  4. VIATA inseamna filtrare si cautare. E ratiune si constinta... dar e si filosofie si credinta. Filtrul esi este constiinta colectiva a tot ceea ce exista si finteaza... prin transcedenta gandirii, emotiilor si cunoasterii noastre, si a tuturor celor a caror cuvinte, trairi, si simturi curg prin venele noastre trupesti si prin energiile spiritului nostru de lunina... si vor continua sa curga prin alte vene si energii...cand viata noastra se va stinge. CUVANTUL si energia ce o compune (prin fapte simturi si trairi) este insusi viata ce o exprima prin ganduri, imagini si fape. Ea este esenta energiei fiintarii noastre vesnice...caci el ramane viu si continuu... caci el a dainuit, continua sa dainuie si va dainuii mereu, prin tot ce este fauri si tot ceea ce este viu... prin toti cei pe care ia atins, ii atinge si-i va atinge...dupa ce noi vom inceta sa fim...spirit captiv in trup. Mii si mii de alte generatii ce ne vor urama...vor purta cuvantul si dupa ce trupul lor va fi si ea hrana pentru miliarde de alte organisme si de specii ce-s vii si le compun, se nasc, traiesc si evolueaza...apoi se sting doar pentru o clipa... ca apoi sa-si schimbe stare... in alte starii si miliarde de alte forme.

    RăspundețiȘtergere