vineri, 10 decembrie 2010

Pasul unu e sa stai.

        Acum ca am trecut de povesti, ca orice om cu mintea la cap, e bine sa incepem prin a ne odihni gospodareste dand psihicului nostru ocazia de a se familiariza cu starea survenita prin aparitia REVELATIEI. Vom descoperi insa, aproape imediat, ca nu putem sta deoarece viata noastra de pana acum ne-a inscris intr-un cerc vicios de cauzalitati si obisnuinte, o traiectorie de satelit al unei realitati numita viata.Cum starea postrevelatie este una constructiva, e bine sa o folositi ca motor energetic in lupta cu inertia pentru a va putea plasa pe pozitia ideala pentru un OM, aceea a observatorului privilegiat.
        Cum am mai spus, oricat de inteligent ar fi un om, in mod normal nu se poate feri de subiectivism fiind conditionat de n factori de influenta, de la religie si pana la influenta data de climatul regiunii natale, de la cultura parintilor si pana la "inregimentarea" universitatii unde si-a facut studiile.Pentru a ne putea descoperi pe noi insine vom avea nevoie in primul rand sa ne debarasam de fostul sistem de VALORI, deoarece acestea NU SUNT ALE NOASTRE decat prin asumare si/sau acceptare tacita. Stiu, este extrem de greu sa scapi din cercul vicios si este si mai greu SA RECUNOSTI ca ai trait fals pana acum, inghesuit de dogme si traditii, de obiceiuri si automatisme, silit mereu sa alegi intre doua rele, fara sa ai niciodata nici timp nici curiozitatea de a cauta si eventual gasi "alte" solutii.
        De aici incolo voi fi nevoit sa trec la persoana intai, fiindu-mi mai la indemana sa povestesc ce am facut eu decat sa dau sfaturi inutile de tipul " to whom it might concern". In plus, experienta mea se doreste doar un model in drumul vostru propriu catre voi insiva, un indemn sa incercati sa va gasiti.
        Dupa ce am reusit sa ma sustrag cercului vicios si am renuntat la TOATE vechile valori ale sistemului meu de referinta m-am trezit un fel de 0 inzestrat cu ratiune, neapartinand nici unei structuri...un fel de O absolut constient de situatia sa. Sfasiat intre dorinta de a ma intoarce la comoditatea fostei apartenente si dorinta de a ma descoperi pe mine insumi am sfarsit prin a-mi reintroduce valori in sistemul de referinta, valori noi, exclusiv ale mele, determinate sumar, dupa sistemul "la ce n-as putea renunta, ca sa am x lucru dezirabil", obtinand un crochiu de sistem de referinta dupa care sa judec fenomene nu oameni, idei si nu fapte.
        Am fost incantat sa descopar ca, asa provizoriu cum era, noul sistem de referinta ma ajuta direct si decisiv sa inteleg mai repede si mai corect influenta anumitor fenomene asupra vietii mele si implicit calea de urmat pentru a atinge un anumit scop, ceea ce m-a facut sa consider etapa incheiata si sa-mi doresc sa fac un nou pas pe calea autocunoasterii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu